• Návšteva muzikálu „Na dvore“

    Návšteva muzikálu „Na dvore“

    Naši žiaci sa zúčastnili muzikálu s názvom „Na dvore“. Krásne divadlo deťom pripomenulo, ako je dôležité postarať sa o zvieratá a zabrániť ich ohrozeniu. Divadlo bolo plné jarnej nálady, zvieratiek, vynikajúcej hudby v podaní živej kapely a detských piesní, tancov. Príbeh nakoniec dobre skončil, zvieratká boli zachránené pred líškami, ktoré ich ohrozovali a my sme boli spokojní, plní nových  dojmov.

  • Návšteva Levexu a soľnej jaskyne

    Návšteva Levexu a soľnej jaskyne

    Na začiatku mesiaca sme absolvovali našu pravidelnú návštevu v soľnej jaskyni, kde sme si posilnili naše zdravie. Cestou sme sa boli pozrieť aj na zvieratká v Levexe, kde sme videli všeličo – od rybičiek, papagájov, myšiek až po hadov.  A  predstavte si, že sme mohli pohladkať aj zajačika a našli sa aj odvážlivci, ktorí to s radosťou urobili. Z toľkých zážitkov sme zostali aj hladní, tak sme nabrali sily a nadesiatovali sme sa v meste. Vrátili sme sa spokojní a plní zážitkov.

  • Zelený svet – výtvarná súťaž

    Zelený svet – výtvarná súťaž

    Slovenská agentúra životného prostredia vyhlásila už 28. ročník medzinárodnej súťaže výtvarnej tvorivosti detí a mládeže pod názvom Zelený svet. Cieľom súťaže je vštepovať deťom vzťah k prírode, životnému prostrediu a zdokonaľovať ich zručnosti v umeleckom prejave.

    Tohtoročnou témou súťaže je: „Teplo domova“. Pre každého má iný význam - predstavuje nielen príjemný pocit, ale aj starostlivosť o zdravie a prostredie, ktoré nás obklopuje.

    Žiaci našej školy sa aktívne zapojili do súťaže a do celoslovenského kola sme poslali práce týchto detí: Karin Vyhnáleková /ŠMŠ/, Eduard Stojka /I. A/, Samuel Zemančík  /I. A - ŠI/, Vladimíra Pračková /III. AU/, Hana Košíková /V. AU/ a Valentína Takácsová /III. B/.

    Všetkým žiakom  a ich pedagógom ďakujeme za vytvorenie pekných a nápaditých výtvarných prác, ktoré si môžete pozrieť na fotografiách. Prajeme im úspech v celoslovenskom kole, ktoré sa uskutoční v máji 2024.

  • Školské kolo v prednese poézie a prózy

    Školské kolo v prednese poézie a prózy

    26. marca  sa na našej škole konalo školské kolo v prednese poézie a prózy, ktorého sa zúčastnili najlepší recitátori triednych kôl. O kultúrny program sa postarali pani učiteľky Pivarčová a Kopjarová spolu so žiakmi, ktorí zaspievali pieseň. Poctivá príprava našich žiakov a žiačok sa odzrkadlila na ich umeleckých výkonoch. Recitovali zástupcovia všetkých tried, ktorí boli odmenení diplomom. Po veľmi pekných vystúpeniach porota rozhodla nasledovne:

    Kategória 1. - 3. ročník

    1. miesto, poézia: Tamara Gráfová

    2. miesto, poézia: Vladimíra Pračková

    3. miesto, poézia: Milota Koléčániová, Viliam Bilka

    1.miesto, próza: Eduard Stojka

    2. miesto, próza: Michal Očenáš

    Kategória 4. - 6. ročník

    1. miesto, poézia: Dávid Lisý

    2. miesto, poézia: Damián Janeček

    1. miesto, próza: Samuel Matuška

    2. miesto, próza: Štefan Stojka

    3. miesto, próza: Jakub Hereng

    Kategória 7. - 9. ročník

    1. miesto, poézia: Michal Hurta

    2. miesto, poézia: Patrik Szabó

    3. miesto, poézia: Natália Lakatošová

    1. miesto, próza: Zsófia Szanyová

    2. miesto, próza: Karolína Bereczová

    Pochvalné uznanie, próza: Vivien Guštárová

    Žiaci preukázali veľký talent, odvahu a usilovnosť! Všetkým deťom a pani učiteľkám za prípravu i neskutočný zážitok z ich prednesu ďakujeme a výhercom gratulujeme!

  • Veľkonočné tvorivé dielne

    Veľkonočné tvorivé dielne

    Dňa 22. marca sme sa stretli spolu s rodičmi na veľkonočných tvorivých dielňach a spolu so žiakmi sme si vytvorili rôzne jarné a veľkonočné dekorácie. Išlo nám to spolu od ruky, strávili sme spolu príjemný a užitočný čas.

  • Marec - mesiac knihy

    Marec - mesiac knihy

    V knihách sa skrýva veľká sila. Jeden múdry človek raz povedal : „Knihy treba dať všetkým, najlepšie deťom…. Cieľ rozprávkarov spočíva v tom, aby vychovali v dieťati ľudskosť, tú zvláštnu schopnosť človeka, trápiť sa pre cudzie nešťastie, tešiť sa z radosti iných, prežívať cudzí osud ako svoj.“ Kniha, a to nielen rozprávková, rozvíja a formuje dieťa po stránke estetickej, rečovej, mravnej a rozumovej. Učí deti hodnotiť, čo je dobré a čo zlé. Rozvíja jeho reč, rozširuje jeho slovnú zásobu, uspokojuje zvedavosť, podporuje fantáziu a obrazotvornosť malého poslucháča.

    Tak aj my, žiaci II.B triedy spolu s kamarátmi z I.B a III.B sme si počas celého mesiaca pripomínali dôležitosť kníh a čítania rôznymi formami. Navštívili sme Tekovskú knižnicu, kde sme si pozreli divadielko, zúčastnili sme sa divadelného predstavenia : „ Jano Hrach“ v divadelnej sále Junior, rozprávku o Snehulienke a siedmych trpaslíkoch nám bola prečítať teta Adrika Máčajová, následne sme si túto rozprávku aj zdramatizovali .

  • Ako rozvíjame jemnú motoriku v V.AU

    Ako rozvíjame jemnú motoriku v V.AU

    Rozvíjanie hmatového vnímania a jemnej motoriky pomocou korálok je jednou z mnohých terapeutických metód, ktoré môžu byť užitočné pre žiakov s autizmom. S našimi žiakmi sme si zahrali hru na pátračov. Hľadali sme zakopaný poklad a potom sme ho ukladali na pripravené makety.  Zahrali sme si aj hmatovú hru Hľadaj a nájdi. Najprv sme si určili, aký tvar budeme hľadať a potom sme ho pomocou hmatu hľadali v krabici. Veľmi sme sa zabavili a podobné aktivity budeme určite častejšie opakovať.

  • Aj na Požiarnickej sme si pripomenuli Svetový deň vody

    Aj na Požiarnickej sme si pripomenuli Svetový deň vody

    Voda nás sprevádza počas celého života, od narodenia až do posledného dňa nášho života.  Svetový deň vody je vždy jedinečnou príležitosťou pripomenúť všetkým mimoriadnu dôležitosť vody pre zachovanie životného prostredia i pre rozvoj ľudskej spoločnosti. Preto sme práve v tento deň pripravili zaujímavé aktivity pre našich žiakov. Pozreli sme si krátke rozprávky o Kvapke, porozprávali sme sa o dôležitosti vody pre človeka a prírodu, vyrobili sme si krásne plagáty o vode a na záver sme si urobili malý pokus s vodouJ

  • Vesmír očami detí – výtvarná súťaž

    Vesmír očami detí – výtvarná súťaž

    Marec je bohatý na výtvarné súťaže a naši žiaci sa do nich radi zapájajú. Veľmi atraktívnou a pre deti lákavou je aj výtvarná súťaž Vesmír očami detí, ktorú vyhlasuje Slovenská ústredná hvezdáreň v Hurbanove. Tento rok sa uskutočnil už 39. ročník súťaže.

    Žiaci našej školy sa zapojili do súťaže v hojnom počte. V celoškolskom kole sme vybrali 10 najvydarenejších prác podľa podmienok, ktoré určil vyhlasovateľ a odoslali sme ich do okresného  kola. Postúpili práce týchto žiakov : Štefan Stojka /V. AU/, Simona Ondíková /V. AU/,  René Poliak /V. AU/, Michal Očenáš /III. AU/, Vladimíra Pračková /III. AU/, Viliam Bilka /III. AU/, Eduard Stojka /I. A/, Vivien Víghová /II. A/, Patrik Szabó /III. A/ a Vojtech Šarkőzi /IV. A/.

    Všetkých zúčastneným žiakom a ich pedagógom patrí veľká vďaka za ich aktivitu, tvorivosť a pestré vyjadrenie témy. Držíme všetkým palce v okresnom kole súťaže. Práce postupujúcich detí si môžete pozrieť na fotografiách.

  • Svetový deň obezity – výtvarná súťaž

    Svetový deň obezity – výtvarná súťaž

    V marci sa žiaci našej školy zapojili do 2. ročníka výtvarnej súťaže, ktorú vyhlásil Úrad verejného zdravotníctva SR pri príležitosti Svetového dňa obezity. Každoročne si ho pripomíname 4. marca.

    Cieľom súťaže je poukázať na dôležitosť zdravého životného štýlu – ako najúčinnejšieho spôsobu boja proti obezite. Témou tohtoročnej výtvarnej súťaže je: „Ovocie a zelenina ako superhrdina.“ Práce do súťaže mohli posielať práce triedne kolektívy a za našu školu to boli nasledujúce triedy: II. A, II. C, III. A, III. B a V. AU. Výtvarné práce sme poslali do regionálneho kola, kde regionálne úrady verejného zdravotníctva vyberú 36 víťazov za celé Slovensko. Títo víťazi postúpia do krajského kola.

    Ďakujeme všetkým zapojeným triedam za účasť, aktivitu a nápaditosť. Držíme im palce v ďalšej časti súťaže.

  • Divadlo „Trubadúri a Janko Hrach“

    Divadlo „Trubadúri a Janko Hrach“

    Mestská knižnica v Leviciach pri príležitosti Dňa ľudovej rozprávky zorganizovalo divadelné predstavenie „Trubadúri a Jano Hrach“, ktoré ho sme zúčastnili aj my  s iným žiakmi ZŠ.

    Išlo o komediálne predstavenie o dvoch trubadúroch, potulných hercoch, ktorí sa snažili zahrať príbeh o najväčšom hrdinovi Janovi Hrachovi. Predstavenie bolo popretkávané veselými pesničkami a interakciou hercov s obecenstvom. Bolo nám veľmi príjemne, zabavili sme sa a zasmiali😊

  • Kalvária v Banskej Štiavnici – vyhodnotenie výtvarnej súťaže

    Kalvária v Banskej Štiavnici – vyhodnotenie výtvarnej súťaže

    Vo februári sa päť žiakov našej školy zapojilo do celoslovenskej výtvarnej súťaže pod názvom: „Duchovný a umelecký odkaz Banskoštiavnickej kalvárie“.

    V marci bolo zverejnené výsledky celonárodného kola a dozvedeli sme sa radostnú správu.  Dvaja naši žiaci získali popredné miesta v kategórii špeciálne školy. Obaja sa spoločne umiestnili na krásnom 3. mieste medzi silnou konkurenciou. Ocenenými žiakmi sú Vladimíra Pračková  /III. AU/ – pracovala pod vedením Mgr. Jany Harmanovej a Tomáš Kalman /II. C/ -pracoval pod vedením Mgr. Marty Bušovskej.

    Našim úspešným žiakom a ich pedagógom srdečne blahoželáme k dosiahnutému úspechu. Ďakujeme za ich tvorivosť, usilovnosť a reprezentáciu našej školy. Práce ocenených detí si môžete pozrieť na priložených fotografiách.

  • Návšteva soľnej jaskyne

    Návšteva soľnej jaskyne

    Dňa 13. marca sme si so žiakmi opäť obuli túlavé topánky a vybrali sme sa do soľnej jaskyne. Pobyt v nej si žiaci užili do sýtosti, zahrali sa s hračkami a nadýchali sa slaného vzduchu, ktorý je pre naše zdravie veľmi prospešný. Po opustení jaskyne, sme sa vybrali do parku, kde sme v jazierku obdivovali množstvo krásnych farebných rybičiek. Cestou naspäť sme sa ešte zastavili pri prekrásne rozkvitnutej a voňavej čerešni.  Do školy sme sa vrátili príjemne unavení s množstvom pekných zážitkov.

  • Návšteva Lesnej školy

    Návšteva Lesnej školy

     

    Posledný februárový týždeň sme využili teplé predjarné počasie a s deťmi I. A a II. A triedy sme zavítali do Lesnej školy v Leviciach. Toto upokojujúce, príjemné a unikátne prostredie sme navštívili už viackrát, no vždy tu objavíme niečo nové, zábavné a poučné.

    Lesná pedagogička pani Norika nás sprevádzala celým objektom, previedla nás diorámovou miestnosťou, kde sa nachádzajú preparáty zvierat žijúcich vo voľnej prírode. Deti spoznávali jednotlivé zvieratá – ich prirodzené prostredie, spôsob života a charakteristické zvuky. V ďalšej miestnosti sa nachádzali neživé súčasti lesa, ktoré tvoria dôležitú časť prírody. Upútali ich aj ukážky pokrývok tela rôznych zvierat, ktoré sa odlišujú farbou, hustotou a hebkosťou. Deti vyfarbovali lesné maľovanky, kreslili zvieratká, otláčali pečiatky a spoznávali zvieratá podľa stôp. Pri odchode deti dostali malé darčeky, čo ich veľmi potešilo.

    Deťom sa v Lesnej škole veľmi páčilo a zábavnou a pútavou formu sa  naučili veľa nových vecí. Ďakujeme lesným pedagógom za milý prístup a ústretovosť. Tešíme sa na ďalšiu návštevu.

  • Fašiangy v I.C

    Fašiangy v I.C

    Tento rok nám mesiac február priniesol obdobie zábavy a veselosti- FAŠIANGY.  Pre fašiangy sú typické karnevaly, fašiangové sprievody,  dedinské zabíjačky, no nemôžu chýbať ani plesy alebo zábavy. Je to obdobie od Troch kráľov do Popolcovej stredy, potom nasleduje 40 dňový pôst.

    Čo je typické pre karnevaly alebo fašiangové sprievody? No predsa masky. Aj my sme si v našej triede so žiakmi vytvorili škrabošky.  Sebi aj Lucka si pomocou valčekov rozotreli farby po papieri, nechali sme ich poriadne vyschnúť. Keď nám poriadne farby zaschli, tak sme spoločne vystrihli tvar škrabošky, dozdobili sme a tešili sa spoločne z toho, akí sú šikovní.

    Aby sme si viac spestrili hodiny a zároveň si vyzdobili našu triedu, každý žiak si spravili ŠAŠA – MAŠA. Deti dotvorili Mašovi krásne pestré kučeravé vlasy pomocou odtláčania a dozdobili ich pierkami. Dnes nám skrášľujú triedu na tvorivej šnúrke.

  • Lego terapia

     Lego terapia

    Na Požiarnickej ulici v triedach s autizmom sme náš repertoár činností obohatili o Lego terapiu. Poďakovanie patrí zamestnancom spoločnosti Haleon a ich finančnej podpore z charitatívnej zbierky v sume 650€. Vďaka nim sme mohli zakúpiť pomôcky na Lego terapiu pre našich žiakov. S novými pomôckami budeme realizovať edukačné aktivity ako zážitkové učenie s lego kockami počas vyučovania a terapiu hrou v školskom klube detí. Zakúpené Lego education obsahuje obojstranné farebné karty s návodmi a inšpiráciami. Lego budeme využívať ako účinný nástroj učenia sa prostredníctvom hry. Pomáha rozvíjať  jemnú motoriku, rozvíja kreativitu a fantáziu. Poskytuje vizuálnu podporu a štruktúru, pomáha rozvíjať schopnosť pozorovania, posilňovanie schopnosti koncentrácie, trpezlivosti, logického myslenia a priestorových vzťahov. Ďalej pomáha rozvíjať sociálne zručnosti, emocionálne schopnosti, spoluprácu, empatiu a sebavedomie. Nenásilnou formou budeme rozvíjať aj komunikačné schopnosti - verbálnu aj neverbálnu komunikáciu a rozvíjať slovnú zásobu - pasívnu aj aktívnu. Pri využívaní Lega budeme u detí zohľadňovať ich individuálne potreby a preferencie. Niektorí žiaci potrebujú väčšiu podporu - vizualizáciu, alebo prispôsobenie prostredia - prácu na podložke, aby mohli čo najlepšie využiť výhody tejto metódy.  Lego terapia je o spájaní hravosti a edukácie tak, aby to žiaka bavilo. Motivácia hrou a kladenie jednoduchých požiadaviek povedie k dodržiavaniu pravidiel. Tešíme sa aj na prehĺbenie skupinovej spolupráce a radi privítame aj žiakov z ostatných tried. Lego terapia nelieči, ale pomáha!

  • Soľná jaskyňa a fašiangový sprievod

    Soľná jaskyňa a fašiangový sprievod

    Na začiatku mesiaca sme si obuli túlavé topánky a vybrali sme sa do mesta za poznávaním a zábavou. Navštívili sme soľnú jaskyňu, kde sme sa zregenerovali, oddýchli a išli sa zabaviť na kultúrny program „Fašiangy v meste“. Pozreli sme si fašiangový sprievod a pochutnali sme si na fašiangových dobrotách. Cestou do školy sme sa ešte zastavili v Galérii  ROS na výstave s názvom „Včelárstvo a včelári“, kde sme videli prierez a históriu chovu včiel, významné osobnosti v oblasti včelárstva.

  • Kalvária v Banskej Štiavnici – výtvarná súťaž

    Kalvária v Banskej Štiavnici – výtvarná súťaž

    Vo februári sa žiaci našej školy zapojili do celoslovenskej výtvarnej súťaže pod názvom: „Duchovný a umelecký odkaz Banskoštiavnickej kalvárie“. Jej hlavným poslaním je vzbudzovať v deťoch a mládeži kladný vzťah ku kultúrnemu a duchovnému dedičstvu. Cez jedinečnosť architektonického skvostu Banskej Štiavnice dáva možnosť nahliadnuť do duchovného odkazu jednotlivých zastavení a unikátnych sakrálnych stavieb.

    Do celoslovenského kola výtvarnej súťaže sme poslali práce piatich žiakov a to nasledovne: Eduard Stojka /I. A/, Tomáš Kalman /II. C/, Vladimíra Pračková /III. AU/, Hana Košíková /V. AU/, Valentína Takácsová /III. B/.

    Všetkým žiakom a ich pedagógom ďakujeme za aktivitu, tvorivosť a reprezentáciu školy. Prajeme veľa úspechov v celonárodnom finále. Práce našich šikovných  žiakov si môžete pozrieť na fotografiách.

  • Február v V.AU

    Február v V.AU

    Čo nám priniesol mesiac február? Na pracovnom vyučovaní sme si vďaka novým pomôckam – LEGO Education a LEGO Dots rozvíjali jemnú motoriku. Lego je účinným nástrojom pri rozvoji žiakov s autizmom. Nerozvíjame s ním len jemnú motoriku, ale podporujeme komunikáciu, rozvíjame kreativitu a fantáziu žiakov, posilňujeme schopnosť koncentrácie a rozvíjame aj sociálne zručnosti. Deň svätého Valentína sme si spríjemnili výrobou Valentínok, ktoré žiaci podarovali svojim najbližším a urobili im tak radosť. Už sa tešíme, čo nám prinesie mesiac marec.

  • Vzdelávanie pedagogických zamestnancov

     

    Poslednú januárovú sobotu sa naši pedagogický zamestnanci zúčastnili zaujímavého vzdelávania, na ktoré sme si pozvali PaedDr. Martinu Magovú, PhD. z občianskeho združenia 3lobit z Ružomberka. Témou vzdelávania bolo Čítanie a písanie u žiakov s autizmom. Dozvedeli sa veľa zaujímavých informácií ako sa prostredníctvom rozvíjania jazyka v ústnej a písomnej forme u žiakov s poruchou autistického spektra cielene budujú zručnosti, ktoré sú potrebné na získavanie informácií a následne ich výmenu v bežnom živote. Zamerali sa na vybrané metódy, ktoré sa využívajú pri nácviku čítania a písania (ako sú napr. analyticko-syntetická metóda, globálna metóda a metóda sociálneho čítania). Upriamili sa na špecifiká, ktoré súvisia s nácvikom čítania a písania u žiakov s autizmom v kombinácií s mentálnym postihnutím. V neposlednom rade mali možnosť zoznámiť sa z množstvom pracovných listov a didaktických pomôcok, pozreli si aj praktické ukážky z práce školiteľky. Vzdelávanie bolo veľmi zaujímavé a obohacujúce.

     

strana:

Kontakt

  • Spojená škola internátna, Z. Nejedlého 41, Levice s organizačnými zložkami ŠZŠ s MŠ internátna, Z. Nejedlého 41, Levice, ZŠ s MŠ pri ZZ, Ul. 29.augusta 1, Levice a Praktická škola
    Z. Nejedlého 41, 934 01 Levice
  • ekonomické oddelenie : 036/ 631 20 72

    riaditeľ, zástupkyne, tajomníčka školy : 036/ 622 66 20


    Ul. 29.augusta: 036/631 56 02

    Požiarnicka ul.: 036/622 45 32


    Email školy: ssilevice@skolalevice.sk

Mapa